Напевно ви вже давно звернули увагу на те, що при відвідуванні будь-якого більш-менш популярного сайту вам вкрай наполегливо пропонують зробити 2 речі: перейти по якомусь посиланню, кількість яких збільшується з кожним днем, або «клацнути» по спливаючому вікну. Це лише два приклади інтернет-реклами. І хоча рекламодавці виявляються вкрай вимогливими, якщо йдеться про просування їхнього бренду, товарів та послуг у всесвітній мережі, контекстна реклама продовжує залишатися однією з найефективніших і найзатребуваніших.
Ефективність контекстної реклами можна пояснити її цілеспрямованим впливом. Простіше кажучи, це інтернет-реклама, яка призначена цілком певній людині – користувачеві пошукової системи чи відвідувачу сайту. Контекстна система такого оголошення розпізнає запити, які робить користувач, та показує рекламні оголошення разом із результатами пошуку по відповідній темі. Тобто, якщо ви шукаєте інформацію про спортивні змагання, то вам буде показано рекламу найближчих матчів або пропозиції купити квитки на подібні заходи. Технічно втілити контекстну рекламу можна дуже різноманітними способами, тут все залежить від цілей та забаганок рекламодавця. Завдяки сучасним технологіям, вона може набути форми як банера, так і текстового оголошення.
Контекстна реклама у мережі дуже економічна. Погодьтеся, оплачуючи рекламу в газеті, на телебаченні чи радіо, неможливо вгадати, скільки людей побачать та почують її. Натомість при замовленні контекстної реклами ви можете заздалегідь сплатити кількість переходів за оголошенням — сотню, наприклад. А це означає, що про ваші товари та послуги дізнаються рівно сто чоловік, і аж ніяк не менше.
Вартість одного “кліку” при цьому на порядок нижча, ніж купівля навіть однієї рекламної секунди на телебаченні, а аудиторія всесвітньої мережі в рази перевищує телевізійну. Крім того, рекламодавець може змінювати текст свого оголошення в процесі кампанії, вибирати один із кількох варіантів оплати (за “клік”, кількість показів або тимчасову тривалість показу інформації), а також варіювати розташування рекламного блоку на сторінці.
Особливо значну вигоду контекстна реклама приносить комерційним сайтам, прибуток яких безпосередньо залежить від розміру цільової аудиторії. Якщо сайт з якихось причин не зміг зайняти перші позиції у видачі пошукових запитів, він може отримати достатній приплив цільових відвідувачів за рахунок контекстної реклами.
Така реклама складається з текстових блоків, в яких оголошення показуються за тими ключовими словами та фразами, які задані самим власником рекламованого ресурсу. Таким чином, сайт, що розкручується, користувачі зможуть побачити лише в тому випадку, якщо ключові слова були включені в їх запит.
При замовленні такого виду реклами власник сайту платить не за показ, а лише за кожен конкретний клік, тобто за результат. Перевагою такого способу розкрутки є ще й те, що ціну за клік встановлює саме замовник. Але не варто забувати, що чим вищу ціну за клік Ви запропонуєте, тим вигідніше місце отримаєте у рекламному блоці. Мінімальну ціну за клік можна встановити лише в тому випадку, якщо кількість конкурентів за ключовими словами дуже мала або їх зовсім немає.
Розрахунок вартості кліку індивідуальний для кожного сайту, він залежить від вигоди, тобто від процентної складової тих відвідувачів, які купили пропонований товар або послугу. Ця складова безпосередньо залежить від сфери застосування, наприклад, показник сайту психологічних тестів буде один, а інтернет-магазину побутової техніки інший. При значних збитках сайту суму, витрачену на контекстну рекламу, можна включити у вартість товарів.
Одним із хороших прикладів контекстної реклами є «Бігун». Це досить зручна система, що працює з 2002 року, має можливість вивантаження статистичних даних в Excel у разі необхідності отримання звітності про розкрутку сайту. Якщо запропонувати додаткову плату, то можна перевірити, де показується реклама вашого сайту і проконтролювати цей процес. У системі «Яндекс.Директ», яка з’явилася у 2003 році, ця послуга є абсолютно безкоштовною та має таргетинг по різних містах. Але у цих двох системах контекстної реклами вартість за один клік значно відрізняється: у «Бігуні» вона становить 0,5 цента, а в «Яндекс.Директ» 10 центів. Тому вибір найзручнішої системи для розкрутки сайту повністю залежить від Вас.