Такий вид сайтів, як інтернет-каталог є ідеальним варіантом для компаній, які пропонують широкий асортимент товарів або послуг. Це своєрідна заявка у Мережі, розрахована на привернення уваги потенційних покупців до продукції. Можна позиціонувати такий сайт, як удосконалену вітрину для більш детального ознайомлення відвідувачів з товаром.
Інтернет-каталог передбачає публікацію класифікованого списку продукції компанії, розміщення прайс-листа та контактних даних. На відміну від інтернет-магазину, цей вид сайтів не передбачає можливості on-line замовлення та його оплати через Інтернет. Як правило, заявку можна робити електронною поштою, обробляти замовлення буде вже менеджер фірми.
Для того, щоб інтернет-каталог функціонував в оптимальному режимі, рекомендується встановлювати спеціальне програмне забезпечення, яке дозволить легко та швидко додавати/вилучати позиції зі списку, створювати рубрики/підрубрики, вносити додаткову інформацію (фото, презентації, відгуки), змінювати ціни. Автоматизована система зробить роботу з інтернет-каталогом ефективнішою. Візуальний редактор дозволить впоратися з обробкою описів навіть недосвідченому користувачеві.
Для стимулювання попиту відвідувачів та спрощення пошуку потрібного товару/послуги в інтернет-каталогах використовується банерна та посилальна система. Це буде дієвим рішенням у тому випадку, якщо вся продукція розбита за категоріями та підкатегоріями, розподілена за датою, індексом чи алфавітом.
Як і будь-якому іншому виду сайтів, інтернет-каталогу теж потрібне просування в Мережі. Необхідна і оптимізація під пошукові запити, і контекстна реклама. Без цих двох складових важко очікувати великого напливу відвідувачів. Судити про обсяги контекстної реклами можна лише після детального аудиту сайту. Якщо інтернет-каталог є додатком до корпоративного представництва в Мережі, то краще просувати основний сайт. Якщо ж інтернет-каталог є єдиним ресурсом компанії у Всесвітньому павутинні, то обсяг контекстної реклами буде більшим.
Досить часто цей вид сайту переростає в інтернет-магазин, тому його нерідко називають стартовим майданчиком. З іншого боку, інтернет-каталог цілком може бути повноцінним самостійним ресурсом, здатним достатньо рекламувати продукцію компанії і вносити свій внесок у збільшення обсягів продажів. Власне, на це всі сайти і розраховані.