Відомо, що пошукові системи здійснюють аналіз взаємних посилань між сайтами. Ця тема є зараз актуальною, оскільки деякі пошукові системи аналізують посилання для визначення релевантності сторінок і рейтингу сайту в цілому.
Також у пошукових системах велика увага приділяється аналізу якості посилань, оскільки досить складно підробити «хороші» посилання. Також під час пошуку сайтів, які містять спеціалізовану інформацію, аналіз посилань істотно підвищує релевантність результатів пошуку.
Можна зробити висновок, що, збільшуючи кількість посилань на ресурс, ви, тим самим, покращуєте вашу позицію в пошуковій системі. Але домагатися великої кількості посилань немає сенсу, необхідно, щоб посилання були з якісних ресурсів, з “хороших” сторінок, які мають схожу з вашим ресурсом тематику.
Сам аналіз посилань є число посилань, які ведуть ваш ресурс. Кількість посилань визначається “Індексом цитування” (так званий ІЦ). Так як не всі посилання є рівними, пошукові системи намагаються ранжувати всі посилання, залежно від їхньої цінності. З’являється поняття «вага посилання».
Чим більшу вагу має посилання, тим якіснішим воно є. Оцінці піддається і текст посилання. Якщо безліч посилань посилається на який-небудь ресурс, і в тексті посилань зустрічається будь-який вираз у різному вигляді, то з цього випливає, що на даному сайті добре розкрито тему, до якої відноситься текст посилання.
Багато власників сайтів думають, що якщо розмістити посилання на ресурс на різних форумах та різних FFA (каталогах, директоріях), то можна покращити рейтинг сайту. Ця думка помилкова, тому що пошуковики більшу вагу додадуть тому посиланню, яке встановлене на сторінці, яка має декілька посилань, ніж якщо вона містить кілька сотень, а то й тисяч посилань (Формула обчислення PR. Використовується в Google).