Заздалегідь вибачаюсь перед читачами мого блогу за використання таких слів (зазвичай я так не висловлююся) в заголовку. Однак це усталені терміни інтернет-спільноти і змінювати їх я не маю права. Пояснити їхнє значення я просто зобов’язана.
Отже,
Сателіт – це логічний додаток до основного сайту компанії. Сателіти створюються для просування головного сайту в пошукових системах, а також для розміщення матеріалів, статей близьких за тематикою, які з тих чи інших причин не можуть увійти в основне наповнення сайту. Крім того, на сателітах зазвичай розміщують посилання на основний сайт (іноді навпаки) .
Наприклад, ми маємо магазин спортивних товарів. Номенклатура величезна. Але є певні товари, які хотілося б продавати активніше, тому що вони, наприклад, дорожчі і продаж таких товарів прибутковіший. Логічним методом у такому разі стало б створення серії тематичних сайтів про, скажімо, велосипеди, тренажери, гірські лижі і так далі.
Такі сайти могли б залучати додатковий пошуковий трафік
І зрештою направляти користувача на наш Інтернет магазин. Крім того, посилання з цих сателітів, а саме це і є сайти сателіти, з певними ключовими словами та в обрамленні тематично близького контенту, дають головному сайту відчутний ефект у просуванні в пошукових системах.
Гівносайт (ГС)
Такого поняття поки не знайти в жодному словнику чи вікіпедії, тому я дам своє тлумачення.
Сайт, в основному розташований у дешевій доменній зоні *.info та на безкоштовному хостингу. Зазвичай присвячений якійсь одній вузькій темі. Заповнений або краденим, або переробленим (рерайтинг) матеріалом, а також різними псевдоновинами або RSS-грабінгом. В наявності велика кількість вихідних посилань на найрізноманітніші сайти, абсолютно різної тематики.
Поняття дизайн не сумісне з таким сайтом. Зазвичай це або безкоштовний шаблон, або відрижка якої-небудь CMS.
Таким чином, такий сайт схожий на сателіт тільки тим, що зазвичай такі сайти створюються у вузькій тематиці, на конкретну тему. І ось чомусь, саме такі ось ГС, які не несуть ні найменшої користі абсолютно нікому, останнім часом усі стали називати сателітами.
Не зрозуміло лише, сателітами чого? Поганого смаку? Відсутності фантазії та освіти? Безглуздості та жадібності?
Поява величезної кількості таких «сайтів», звичайно, цілком зрозуміла, так як створюються вони не для підтримки великих проектів, а виключно для заробітку на продажу посилань через біржі посилань, типу Sape або Xap.
Сайт для людей (СДЛ)
Це сайт, створений виключно для надання корисної інформації відвідувачам. Цей термін найчастіше вживають сеошники, оскільки багато користувачів мережі Інтернет, можливо, і не підозрюють, що частина сайтів створюється для пошукових роботів, з метою заробітку і т.п.
Чи знаєте ви, як розкрутити сайт? Не повірите, але схема проста до неподобства! Потрібно лише отримати велику кількість посилань, бажано з авторитетних ресурсів на ваш сайт!
Так у чому ж справа? Отож і воно, що ресурси, особливо авторитетні, посилатися “за просто так” на ваш сайт не стануть. Швидше за все, просто скажуть банальне “НІ”! Зрозуміло, що частина адміністраторів відповість вам “ТАК”, але не безкоштовно. Яка ж ціна покупки посилань? Думаєте це лише цифра в еквіваленті WMZ*? Ні, не тільки.
Я позначила для себе досить вагомі недоліки покупних посилань:
- Вартість посилання. Ціни можуть коливатися від 2$ до 500$. А, враховуючи, що посилань потрібно досить багато (або мало, але з рейтингових ресурсів), багато хто відмовляється від покупки посилань вже тому.
- Якість посилань, що купуються. Для пошукових систем має значення якість сайту, який посилається на ваш сайт. Повагу яндекса і гугла треба заслужити! З точки зору пошукових систем сайти, які торгують посиланнями на повагу не заслуговують. Це означає буквально наступне: ви можете витратити сотні доларів на покупку посилань, а користі буде нуль! А то і ще гірше: ваш сайт запідозрять у покупних посиланнях і прощай ТОП!
- Людський фактор. Адміни сайтів іноді мають звичай змінювати структуру своїх сайтів, дизайн, при цьому випадково чи спеціально видаляючи ” сміття ” , тобто. ваші кровно вистраждані посилання. Посилання, куплені на інших ресурсах, потрібно весь час перевіряти. Добре, якщо їх 10, а якщо 10000?
Що часто роблять сеошники*?
Щоб уникнути перелічених вище проблем оптимізатори створюють мережу сателітів, тобто допоміжних сайтів, створених саме для розкрутки основного сайту (сайтів). Проте найчастіше це так звані гівносайти (ГС), тобто першочергово сайти, не створені для читачів, а лише для просування важливіших ресурсів.
Таку мережу намагалася створити і я і навіть досягла успіху, створивши близько 30 таких сайтів “ні про що”.
Чим погані такі сайти:
1. Важко знайти тему для такого сайту. Можна, скажімо, написати сайт: “Історія древнього Риму”, але сайтів на цю тему величезна кількість, тому чи буде у нього якась відвідуваність, ТІЦ тощо? Не думаю…
2. Такі сайти не приймають до авторитетних каталогів, наприклад, www.dmoz.org, що, погодьтеся, логічно. Адже цього “добра” в мережі достатньо.
3. Такі сайти ігноруються чи занижуються у рейтингу пошуковими системами.
Чому я відмовилася від створення таких сателітів-ГС:
1. Інтернет переповнений “сміттєвими” сайтами, навіщо їх плодити, якщо є РЕАЛЬНІ люди, компанії, яким необхідний сайт для просування свого товару, опису послуг, створення іміджу компанії тощо.
2. Мережі сателітів іноді просто ” падають ” , тобто пошукові системи забороняють їх індексацію, а, отже, сайт стає марним для просування, розкрутки і т.д.
3. Досить складно вигадати тему для сайту-сателіту, знайти або написати необхідні матеріали.
4. Вкладати в такі ГС “всю душу” не хочеться, адже, швидше за все, крім пошукових роботів ніхто твій сайт не побачить, а це, погодьтеся, не дуже приємно.
* Сеошник – людина, яка займається розкруткою та оптимізацією сайтів.