Наша компанія спробувала використати сервіси контекстної реклами, доручили піар менеджеру, за два місяці витратили 2 тисячі у.о. Але користі поки особливої не бачимо. Ситуація трохи дивна, оскільки так за словами знайомих, контекст – один із найдешевших видів реклами, але дві тисячі у.о. і жодного клієнта – як дивно… Комусь реально допомогла контекстна реклама?
Такі історії доводиться чути нерідко. Людина викладає чималу суму за створення сайту, потім оплачує його рекламу, сподіваючись, що вона забезпечить потік цільових відвідувачів. Вона забезпечує потік відвідувачів, без сумніву. А от наскільки цільових – давайте подумаємо.
Сама по собі контекстна реклама не дасть цільової аудиторії, яку забезпечує позиція на перших сторінках пошукових систем. Чому?
Справа в тому, що на рекламне посилання з цікавості можуть натиснути 20 осіб, жодна з яких серйозно не зацікавлена на даний момент у послугах фірми, а ось з пошуку можуть прийти 10 осіб, кожна з яких сама шукала продукт – і знайшла ваш сайт.
Звичайно, за умови, що ваш сайт у пошуку видно за потрібними ключовими словами. Якщо сайт продає авто в Петербурзі, то для нього більш підходящим буде запит “продаж авто в Петербурзі”, ніж “продаж авто”, тому що в другому випадку ви хоч і отримаєте більшу кількість відвідувачів, але далеко не факт, що серед них будуть мешканці Петербурга – ваші потенційні клієнти.
Отже, підемо далі… Простори інтернету щодня, щохвилини, щомиті борознять сотні тисяч людей. Можу припустити, що чимала їх частина в країнах колишнього СРСР – це молоді люди, які подорожують у мережі не стільки з якоюсь серйозною метою, а заради інтересу, щоб завантажити музику чи відео, повисіти в чатах, подивитися веселі картинки… Значна частина Інтернет-користувачів приходять за довідковою інформацією. І, нарешті, є ті, хто цілеспрямовано шукає постачальників тих чи інших товарів чи послуг. Саме в тих, хто вже дозрів, або ось-ось дозріє як клієнт (покупець) найбільше зацікавлені фірми, які дають рекламу в інтернет. І знайти таких клієнтів за допомогою контекстної реклами можна, тільки доведеться оплатити також і кліки тих, хто просто “проходив повз – дай, думаю, зайду..”, і хто вирішив клікнути з цікавості та “для загального розвитку”. Плюс є такі сайти, які так хитро розміщують рекламні блоки, що не клікнути по них практично неможливо. Наприклад, прямо над кнопками меню або біля кнопки “додати”, коли охочі додати відгук або свій сайт до каталогу, випадково клацають по рекламі поряд, тому що вона розташована буквально за два міліметри. З такими вебмайстрами борються, але деякий час вони таки залишаються непоміченими.
Мінімізувати негативні сторони контекстної реклами можна, якщо зробити ретельніші налаштування. Наприклад, у Google (Google AdWords) можна вибрати сайти, на яких ви хочете, щоб відображався ваш рекламний блок. Тобто, вам видається список сайтів з цікавої для вас тематики, ви йдете на сайти, дивитеся, де там у них реклама, як оформлена, і вирішуєте – тут хочу купувати, а тут – ні, дякую. Також визначаєте хто вас цікавить за географією, статтю, віком. Можна диференціювати ціну за клік: в годину-пік зробити дорожче, а вночі – мінімум…
Але все таки сайти, які живуть тільки за рахунок реклами і не мають незалежного джерела відвідувачів, погодьтеся, програють перед тими, до кого потенційні клієнти приходять незалежно від того, чи є цього місяця у компанії кошти на оплату рекламних послуг, чи ні.
Як ми вже говорили, 10 людей, які прийшли з пошуку, варті 20, що прийшли за рекламою, а то й більше.
Людина з пошуковика – це людина, яка самостійно, з власної ініціативи, тому, що їй самій це потрібно, набрала в пошуковому рядку те, що її цікавить. Від нічого робити навряд чи підеш так розважатися, це які не які, а зусилля. Шукає людина щось у Гугл чи Яндекс – значить треба.
А скільки зусиль докладає людина, яка клікає за посиланням, яке раптом опинилося перед його носом, поки він шерстив по сайтам? У такому разі, ймовірність того, що кожному, хто прийшов за посиланням, щось дійсно треба – значно нижча, чи не так?
Тому мої клієнти були цілком задоволені 30-50 відвідувачами на день, отримуючи цих відвідувачів з перших сторінок пошуку Google, і ні цента не виклавши, щоб приваблювати і оплачувати сотні переходів інтернет-роззяв по рекламі.
Особисто ми пробували Google AdWords заради інтересу для одного свого будівельного сайту. Кліки йшли, кількість відвідувачів справді збільшилась, але активність тих відвідувачів була дуже низькою.
Хоча якщо просто потрібно підняти трафік на сайті – це чудовий спосіб. Наприклад, потрібно просто збільшити відвідуваність, щоб це позначилося на позиціях сайту в різних топах, які ведуть підрахунок відвідувачів на сайті та виводять його тим вище у списку, чим більше заходить людей на добу.
Зазвичай, кажуть, що найкращий вихід – поєднання пошукової оптимізації сайту із платною контекстною рекламою. Можливо. Контекстна реклама не завадить, якщо є вільні кошти. Тільки потрібно розуміти, що це – ефект тільки поки вона оплачується, а виведення сайту на перші позиції за ключовими словами в пошуковій системі – всерйоз і надовго. Звичайно, за умови грамотної оптимізації, а не короткострокових чорних методів розкрутки.
Моя думка все-таки, що пошукова оптимізація здатна дати необхідний ефект і без контекстної реклами. Вся справа лише у знаходженні досвідченого оптимізатора. А ті, хто кажуть, що виведення на перші сторінки пошуку – це місяців 5 роботи, дуже дорого і складно – просто непрофесіонали, або професіонали, які набирають десятки проектів на місяць у гонитві за прибутком. Якщо компанія пропонує просто зробити сайт, а потім купити та налаштувати для нього контекстну рекламу, швидше за все вона просто не вміє проводити ефективну пошукову оптимізацію. Купити контекстну рекламу – справа нехитра, зробить будь-хто більш-менш знайомий з інтернетом.
І відповідати за її результати не треба: “Рекламу ми вам купили – так, переходи по рекламі були – так. Так що ви від нас хочете? То, чи пішли вам дзвінки від клієнтів чи ні – не наша турбота.”
У випадку оптимізації сайту під пошукові системи ситуація трохи інша. Як ми вже говорили, відвідувачі з пошуковика – вже майже клієнти, тому якщо ваш сайт виходить у десяточку Google або Яндекс – він стає щасливим володарем більшості таких потенційних клієнтів, які цілеспрямовано шукають ваш товар чи послугу. І якщо зовнішній вигляд вашого сайту не відверто мерзенний та огидний, і відвідувач легко знайде на ньому інформацію про ваші послуги, і ваші контакти, то вам обов’язково підуть дзвінки.
Після виведення сайту в перші ряди пошукових запитів, при нормальній, білій оптимізації, ефект повинен зберігатися практично без змін протягом ще декількох місяців, навіть без підтримки. Хоча краще підтримку здійснювати постійно, тобто постійно оновлювати інформацію на ньому та додавати сайт до нових каталогів посилань. Ефект від пошукової оптимізації може триматися й півроку, і рік. Але це – як пощастить. Інтернет має свій ринок, своїх конкурентів, і вони не сплять 😉 Щодня з’являються нові сайти, і вони теж намагаються видертися вгору. Так що в принципі, з метою економії, можете ризикнути і залишити сайт без підтримки, але тоді вам ніхто не дасть гарантій, що сайт збереже всі нажиті непосильною працею позиції.
Підтримка сайту коштує вдвічі-втричі дешевше первинної, основної розкрутки, оскільки спрямована не на завоювання позицій, а на їх збереження.
Тому, якщо ви вже викладаєте гроші на розкрутку сайту, вкладайте їх у “розумне, добре, вічне” :), у щось більш постійне та довгострокове. Поставте за мету вивести свій сайт на перші сторінки хоча б за кількома ключовими фразами. Шукайте оптимізатора, домовляйтеся про терміни, ціну, позиції в пошукових системах. І не впадайте у відчай, якщо з першого разу потрапите не на самого вмілого фахівця. Коли ви все-таки знайдете умільця і побачите результати, ви забудете про всі перипетії, які зустрілися вам на шляху. Успіхів!
P.S. Хоча якщо ви все ж таки схиляєтеся до замовлення контекстної реклами, дозвольте висловити вам щиру подяку, бо це одне з моїх джерел доходу! Ну ось… язик мій – ворог мій! 🙂