Текстовий контент (зміст) сайту – найважливіший елемент у його сео-оптимізації та розкрутці. Саме текст “читають” та аналізують пошукові роботи, складаючи свої рейтинги. Немає тексту – немає і сайту. Буває, здається спокусливим зробити сайт із графіки, написавши тексти химерним шрифтом у графічному редакторі, тільки в цьому випадку можна забути про високі позиції сайту в Google.
Якщо здається достатнім просто надати основну інформацію про свою компанію, і не займатися написанням статей про послуги, які надаються, не варто дивуватися, що вас обганяють конкуренти, які розмістили на своєму ресурсі розділ “корисна інформація”, або “статті”.
Пошуковик не може “зацінити” ваш супер-дизайн або зрозуміти, що ваша фірма на ринку довше за всіх схожих. Головний спосіб зрозуміти, про що ваш сайт – це проаналізувати те, що на ньому написано.
Гугл, наприклад, надає статистику про те, які слова зустрічаються у змісті сайту, та у якому відсотковому співвідношенні. Ці відомості може отримати вебмастер сайту в інструментах Гугл для вебмайстрів.
Тому, очевидно, потрібно ставитися до текстового змісту свого сайту особливо тремтливо 🙂 Крім того, що в тексті повинні бути ключові слова та словосполучення, слід звернути увагу і на те, чи не повторюються в ньому якісь непотрібні слова. Ви ж не хочете, щоб Google вважав їх ключовими для вашого ресурсу? Тоді слідкуйте, що у вас в тексті повторюється. Наприклад, буває, що після розміщення прайс-листів на сайті він виявляється переповненим такими словами як “у.о.” або “грн.” і т.п. Можливо, варто замінити ці слова на зображення.
В ідеалі ваш ресурс має бути наповнений унікальним, тематичним текстовим матеріалом. Як перевірити унікальність тексту читайте тут. Хоча не дивуйтеся, що ваш матеріал рано чи пізно перестане бути унікальним. Його у вас скопіюють і вставлять до себе на сайти та блоги, скільки б у вас не стояло попереджень про те, що ваші права захищені і т.д. Плагіат на сьогоднішній день такий самий супутник інтернету, як Місяць для Землі.
Google, Яндекс та інші поважні пошукові системи заявляють, що ведуть активну боротьбу з плагіатом і вживають заходів щодо захисту унікального контенту. Чи це так? Важко сказати однозначно. Намагаються – так, але успіхи поки що сумнівні. Вважається, що з двох сайтів з однаковим контентом перевагу (вищу позицію у видачі результатів пошуку) отримає той сайт, чий траст вищий. Деякі вебмайстри стверджують, що Google помічає, де контент з’явився вперше, і все ж таки віддає перевагу автору без урахування трасту. Хотілося б у це вірити, але все-таки варто спробувати перестрахуватися.
Щоб не вийшло так, що вигоду за контент отримає розпіарений плагіатник, варто трохи розкрутити свій сайт перед активним наповненням унікальними статтями.
Можливо, як варіант, варто спочатку наповнити свій сайт неунікальними статтями, взятими з інших джерел, тільки при цьому, не забудьте ставити в кінці статті активне гіперпосилання на джерело. А вже після отримання хоча б мінімального Google PR, зняти позичені статті, і викласти свої.
Звідки взяти матеріал для сайту? У бібліотеку, сканувати книги – нереально багато роботи. Можна написати самому за умови достатнього орієнтування у тематиці. А можна піти на біржу копірайтерів та замовити унікальну статтю за досить прийнятною ціною. Сьогодні багато людей займаються надомною роботою – пишуть статті. А біржа копірайтингу виступає посередником, стежачи за порядком. Ми самі благополучно користувалися таким сервісом і залишилися задоволеними.
І нарешті, дорогі сайтобудівники, проста рекомендація. Зрозуміло, що не всіх сподобив бог статті писати, і що не всі будуть готові розщедритися на покупку статей у копірайтерів, але не варто бездумно тирити чужий контент. Це зрештою не вигідно нікому. Якщо все ж зібралися вкрасти статтю на якусь тему, піднапружте трохи мізки і внесіть хоч деякі зміни, зліпіть свою статтю з двох-трьох інших, перефразуйте декілька речень – це вже й буде практично унікальний контент.