Розмови на форумах просто вражають. Ну і надихають на написання статей. Виявляється, в мережі існує вірування, що через посилання з атрибутом nofollow (rel = «nofollow») таки передається чи то вага, чи то траст, чи то боже благословення. Для новачків нагадаю, що індексувати посилання (знаходити і переходити по ньому) — не те саме, що нараховувати сайту за нього якісь бали у вигляді підвищення PR, трасту або росту позицій у видачі.
Але якщо хтось думає, що можна непогано розжитися на nofollow, то для чистоти експерименту треба було б створити невеликий новий сайтик і розкручувати його тільки nofollow посиланнями. І не за низькочастотними запитами, за якими, він і так може вилізти, якщо контент вважатиметься важливим Гуглом. Ось тоді було б доведено, що є сенс взагалі піднімати дане питання, і що ефект з’явився не від того, що Google знайшов і обробив декілька нормальних посилань, а саме тільки від ноуфолівських.
Або ще простіше — створити нову сторінку на сайті, і поставити на неї посилання з атрибутом nofollow і химерним текстом, який ніде ще не згадується. Тобто з чимось на кшталт «роапрвор гнкгнккк» в анкорі. Тільки при цьому самого словосполучення («роапрвор гнкгнккк») не повинно бути в тексті самої сторінки (інакше Google включить її у видачу за цим запитом тільки тому, що слова зустрічаються в тексті, а конкурентів на них більше немає). Ось, і якщо потім ця сторінка буде виявлена у видачі за запитом «роапрвор гнкгнккк» — значить nofollow спрацював!
Решта — що хтось помітив зростання позицій відразу після nofollow посилання з трастового сайту — не є доказом. Одночасно з цим могла відбуватися низка інших подій, які вплинули на кінцевий результат. Тобто, знову ж таки, обробка раніше поставлених прямих посилань, зниження позицій конкурентів за тим самим запитом, «танець Гугл» (Google dance) тощо.
Офіційно, ні Google, ні тепер уже і Яндекс не передають вагу за nofollow посиланнями. Google про це ось тут, у своєму офіційному блозі, ще в 2005 році урочисто оголосив http://googleblog.blogspot.com/2005/01/preventing-comment-spam.html Там написано, що вводиться атрибут для боротьби зі спамом на блогах та у коментарях взагалі. І що тепер Google ігноруватиме всі посилання з ним. Зауважено також, що nоfоllow не є негативною оцінкою реципієнта, він просто нейтральний.
Ось тут http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=ru&answer;=96569 можна знайти відповідь на запитання Як Google обробляє посилання із забороненим переходом?: «…за цими посиланнями Google не передає ні PageRank, ні текст посилання. Фактично використання атрибуту nofollow призводить до того, що цільові посилання випадають із нашої спільної діаграми Мережі. Але ці цільові сторінки все одно можуть з’явитися у нас в індексі, якщо інші сайти посилаються на них без вказівки атрибуту nofollow або якщо ці URL-адреси були передані Google у файлі Sitemap.»
Але багатьом нашим людям властива непереборна віра у чудеса! «А що, якщо та фігня, яку Гугл ввів спеціально, щоб не передавати добро через посилання, насправді таки передає порцію добра? Ото було б класно! Давай у це віритимемо? Давай!»
Ну тоді сенсу б у цій фігні не було би, вірно? Бо навіть десята частина добра від дуже трастового сайту — вже добрий (і незаслужений!) куш для якогось учора ввечері криво зробленного сайту-доходяги, на який вирішили послатися, щоб «чисто поржати».
За 5 років існування атрибута можна було б вже помітити, що він працює погано, і перестати його використовувати, перестрахувавшись натомість за допомогою посилань через JavaScript та редиректи. А ще краще – через javascript, який відкриває посилання через редирект, з директорії, індексація якої заборонена у robots.txt! Ось як треба було б «застерігатися» від розбазарювання краплею нажитого непосильною працею соку!
Проте відомі «жирні» сайти спокійно ставлять прямі посилання з атрибутом nofollow. Це і Twitter, і Facebook, і Flickr. Програмістам цих проектів нічого не варто зробити посилання навіть через Ajax.
Але вони не переймаються. Тому що нічого через подібні посилання, крім порожніх надій, не передається))